فعاليت حاميان آب دانش آموزي دركرج آغاز شد

فعاليت حاميان آب دانش آموزي دركرج آغاز شد


وی افزود: ما با محدودیت منابع آب مواجه هستیم و شکل و شیوه مصرف آب باید تغییر کند و اصلاح شود. اگر این اتفاق نیفتد تا چند سال دیگر آبی برای خوردن نخواهیم داشت.
مهندس رضایی‌فر به پیام و پرسش مهر رییس‌جمهوری در آغاز سال تحصیلی جاری اشاره کرد و بیان داشت: امسال این موضوع نیز دغدغه رییس‌جمهوری شده است که از دانش‌آموزان خواست تا راه‌های حفظ و حراست از آب را بیابند. بنابراین اگر فرهنگ‌سازی از کودکان و نوجوانان آغاز شود، خیلی زود نتیجه می‌دهد و شاهد اقدامات موثر آنها به صورت عملی خواهیم بود.
وی در پایان خاطرنشان ساخت: زحمات حامیان آب و خانواده‌هایشان که همکاران افتخاری آبفای البرز هستند در بحث فرهنگ‌سازی و صرفه‌جویی، قطعاً با ارزش است و ما هم این اقدام را بی‌اجر و بی‌مزد نمی‌گذاریم.
به گزارش روابط عمومی آبفای البرز، بنا به این گزارش، درکی، مدیریت آموزش‌و‌پرورش ناحیه ۴ کرج نیز در این مراسم اظهار داشت:‌ حامیان آب با جثه کوچک ولی با اندیشه بزرگ و زیبا، اشاعه‌دهنده فرهنگ صرفه‌جویی در مدارس، منازل و جامعه هستند.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ هزار نفر دانش‌آموز در ناحیه ۴ آموزش‌و‌پرورش کرج مشغول تحصیل هستند، گفت: اگر هر دانش‌آموز در طول روز فقط به اندازه یک لیوان آب صرفه‌جویی کند، حجم زیادی در طول سال، صرفه‌جویی خواهد شد.
وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم در زمینه حفظ و حراست از نعمت‌های الهی قدم‌های خوبی برداریم، به طور یقین بهترین جا آموزش‌و‌پرورش و بهترین روش هم آموزش است.درکی اذعان داشت:‌ من از حامیان آب می‌خواهم، اول خودتان تفکر صرفه‌جویی و درست مصرف‌کردن را بیاموزید و سپس آن را در مدرسه و خانواده و نهایتاً در جامعه توسعه دهید، در غیر این صورت حرفتان در دیگران تاثیر نخواهد داشت.
وی ادامه داد: برای حل مشکل کم‌آبی در کشور و استان البرز، باید اندیشه واحد بشویم. عمران و آبادانی و سرافرازی کشور، متکی به اندیشه‌های تازه و بلند شماست.
این گزارش می‌افزاید؛ در این مراسم دو گروه سرود و یک گروه نمایش به اجرای برنامه پرداختند و یک کارشناس نیز در خصوص وظایف حامیان آب مطالبی ارایه کرد و در پایان خاطرنشان می‌شود از میان ۶۰ هزار نفر دانش‌آموز مقطع دبستان در آموزش‌و‌پرورش ناحیه ۴ کرج، ۱۷۰ نفر حامی آب گزینش شده‌اند و مسوولیت و وظایف تعیین شده آنها عبارتند از: ایفای نقش رابط فرهنگی میان آبفا و مدارس، همکاری با آبفا برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی مرتبط با مدیریت مصرف آب در مدارس، مراقبت و نظارت بر نحوه مصرف آب توسط اطرافیان در خانه و مدرسه و محیط زندگی، نظارت و کنترل شیر‌های آبخوری و سرویس‌های بهداشتی و کولر‌های آبی مدارس و منازل و تذکر به افرادی که مصارف غیر‌ضروری آب دارند. مدیرعامل آبفای البرز در پایان این مراسم، احکام حامیان آب را به آنها اهدا کرد.


admin جمعه 15 اسفند 1393 نظرات () ادامه مطلب

مطالب مرتبط

ارسال نظر براي اين مطلب


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







نمایش کلیه نظرات

آخرین مطالب ارسالی

استفاده از تمام ظرفيت تانکر هاي آبرساني آبفاي البرز درتابستان 93
همت همکاران آبفاي البرز براي غلبه بر دشواريهاي تامين و توزيع آب در سال 93 تحسين برانگيز بود
فعاليت حاميان آب دانش آموزي دركرج آغاز شد
شرکت آب تهران: بحرانی ترین وضعیت آبی را در 46 سال گذشته داریم
دهه فجر مبارک باد
کاهش آلودگی آب و راهکارهای آن
کشور در وضعیت بحران کم آبی قرار دارد/ آخرين فرصت ها را از دست ندهیم
آخرین وضعیت سطح تراز آب دریاچه ارومیه/ تعیین مرز بین آب و خشکی با دقت بالا
مدیریت منابع آب در ایران و جهان
موجودی ذخایر آب سدهای ایران
چگونه آب را براي آيندگان ذخيره کنيم
ارزش و اهميت آب
آب سرچشمه ی حیات است بدون آب زندگی وجود نخواهد داشت
امنیت آبی: رابطه آب ـ غذا ـ انرژی ـ اقلیم
مجله بینش – شماره ششم
آب و فرهنگ در تاریخ ایران زمین
مدیریت آب، از چالش‌های مهم پیش روی دولت تدبیر و امید است
آب نماد ثروت است!
بحران جدی آب از سد کرج تا ارومیه
سونامی نمک ارومیه به تهران می‌رسد!